2010. szeptember 11., szombat

nagyon jó kis recept (Ostoros Tészta)

Már régen kaptam ezt a receptet, de sohasem próbálkoztam a készítésével. Most rászántam magam, nem bántam meg az eredmény kitűnő volt. Ugyan egy - két dologra még figyelnem kell de, azért jól sikerült ez a tésztám.
  Recept: Ostoros Tészta            elkészítési idő  kb. 2óra, (de meg éri)
( Kakaós fonott kalács)

 Hozzávalók:
 Tészta:
  •  60 dkg liszt,
  •  6 dkg cukor,
  •  5dkg élesztő,
  •  3,5 dl  tej,
  •  1 tojás ,
  •  csipet só,
  •  3 e.k.
  •  étolaj,

Töltelék:
  • 1 margarin,
  •  25 dkg ,
  • 20 dkg cukor,
  • 3 e.k. kakaópor,
  •  2 cs. vaníliás cukor,
 A hozzávalókkal lágy tésztát gyúrunk (dagasztunk) 1 órán át kelni hagyjuk (ez nálam csak 45 perc volt, mert én kelesztő tálba készítettem el) amíg kelt a tészta elkészítetem a tölteléket a következő módon: a margarint robotgéppel habosra kevertem, közben hozzáadtam a cukrot és a kakaó port. A tésztából 6 egyforma cipót formálunk, egy  kicsit hagyjuk még pihenni,majd mindegyiket téglalap alakúra nyújtjuk, lehetőleg amilyen vékonyra csak tudjuk, megkenjük kakaós krémmel, és feltekerjük, mint a kalácsot.


Majd 3 rudat összefonunk, így két fonott kalácsot kapunk. A készen vagyunk a kalácsokat kizsírozott tepsibe tesszük és olvasztott margarinnal vagy étolajjal megkenjük, utána tojássárgájával is megkenjük. Kis pihenés után előmelegített, de

nem forró sütőben, nem túl gyorsan megsütjük.
 Nekem a sütésnél akadt egy kis gondom, valószínű hagynom kellett volna még kelni, mert kifolyt a töltelék, majd legközelebb erre jobban vigyázok. első próbálkozásnak ez is jó eredmény szerintem fotókon látszik az eredmény. Érdemes kipróbálni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...