2010. szeptember 11., szombat

Lecsós fantáziám (darált hússal)

Valamikor régen kaptam egy receptet, de nagyon elkevertem, most arra gondoltam, hogy kipróbálnám, de nem találtam meg. Arról szólt valami lecsós darált hús ajánlott egy ismerősöm, kezdetem keresni itt az interneten, de nem akadtam nyomára. Ezért elhatároztam, hogy saját elképzelésem szerint próbálkozom. Mivel halottam már töltött krumpliról, és paradicsomról is. gondoltam ez így is lehetséges
A receptnek ezt a nevet adtam:

Lecsós rakott hús burgonyával és cukkinivel

 Hozzávalók:

  •  40 dkg darált hús ( sertés)
  •  3 fej vöröshagyma
  •  50 dkg burgonya
  •  4-5 db paradicsom
  •  3 db paprika
  •  1 db cukkini (30- 40 dkg-os)
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  •  Kb. 1/2 dl étolaj
  •  só, vegetta, bazsalikom
  • 8- 10 dkg reszelt sajt
  Elkészítés :
A darált húst 2 fej vöröshagymával, kevés étolajon megpároljuk. ( a hagymát én elreszeltem) , de apríthatjuk apróra is.
 A burgonyát megpucoljuk (hámozás) majd vékony karikára vágjuk,majd  a cukkinit, a paprikát és a paradicsomot, a maradék vöröshagymát vékony karikára  daraboljuk, a foghagymát  összezúzzuk.  Előveszünk egy tűzálló tálat, amit vékonyan kiolajozzunk. rétegezve belehelyezzük a zöldségeket. Én így raktam: burgonya, a párolt darált hús, a zúzott fokhagyma, majd a cukkini,  paprika és paradicsom  , és a vöröshagyma közben bazsalikom.

A rétegek közt sóztam és vegetáztam.  ( talán lehetet volna rá egy kis őrölt borsot is , de majd ezt legközelebb  kipróbálom)  Mikor   kész voltam  a tetejét befedtem alufóliával és  sütőbe tettem 45 percig, (közbe többször rá néztem)
Az egész levet engedet, és főtt a saját levében, Miután levettem a fóliát egy kanállal meglocsoltam a lével és még kb. 1/2 óráig sütöttem a leve nem sült el szaftos maradt, Majd a tetejére tettem  a reszelt sajtot, ezt  megpirítottam, Kb.  ez még 5 perc volt. Az eredmény jól sikerült könnyű laktató ebédet kaptunk.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Izgalmas, nagyon finom lehet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...