2010. szeptember 12., vasárnap

Aludttejes kefires prósza

  Ezt  a receptet egy kedves ismerőstől tanultam,  egy  kirándulás alkalmával  lepet meg vele bennünket  ami nagyon finom  volt  ez  már  régen történt. Mikor megkérdeztem tőle a  receptét, csak annyit mondott, hogy egy palacsinta tésztát  kell  készíteni, és tegyek bele  kefirt, a többit én kísérletezem ( arányokat) ki. Most most szeretném  megosztani itt az oldalon.
Már régen késztetem el én is, a receptáramban volt  fotóval együtt.
Elgondolásom  van  arról,  hogy gyümölcsökkel is ki fogom próbálni, akkor  majd  beszámolok az eredményről is.
 Nagyon egyszerű ez a recept,  ezért  szívesen ajánlom,  palacsinta tészta az alapja.

Aludttejes  kefires prósza


Hozzávalók:
  • 3 egész tojás
  • 30 dkg liszt
  • kb :1,5 dl tej + 1,5 dl víz
  • 1 mokkás kanál só, 3 - 4 mokkás kanál cukor ( vagy más édesítő (cukorpótló))
  • 2-3 evő kanál étolaj.
  • Egy nagy pohár kefir (450 grammos)

Elkészítés:
 Sűrű palacsinta tésztát készítünk a hozzávalókkal, majd bele keverjük a kefirt.
Én elektromos keverővel kevertem össze, mert így gyorsabb, egyszerűbb. Hamar meg van, majd előkésztetem egy nagyobb méretű tepsit ( én a gáz tepsit használtam, de lehet két kisebb tepsibe is elosztani a tésztát. (tepsi előkészítése: zsiradék kikeni + liszt meg szórni ez fontos, hogy könnyen kijöjjön esetleg sütőpapírral is meg próbálhatod én még nem próbáltam)
Közepes hőmérsékletű kb. 1/2   óráig sütjük, vigyázunk, ne hogy meg égjen. Világosra sütjük


megjegyzés
A   félreértések elkerülése véget, azt szeretném közölni, ezt a receptet megtalálhatjátok a  gporálon egyik receptes oldalon :http://lakoma.gportal.hu/
a recept tőlem származik

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Még nem ettem, de nagyon finom lehet

Mónika írta...

Kár, hogy a bolti tejből soha nem lesz aludttej. Persze kefírrel is isteni.

Mária írta...

Hát igen az aludttej íze , csak már emlék marad, csak házi tejből lehetne igazi aludttejet készíteni:)

Most jó hogy gyermekkorunkban ismerhettük, az ízét, tudunk különbséget tenni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...