2012. április 14., szombat

Zabpelyhes - kakaós- meggyes sütemény

Olvastam valahol  ezt a sütemény címet, hogy "Zabpelyhes - kakaós- meggyes sütemény" . Így elhatároztam, hogy Én is készítenék  hasonlót  mivel, olvastuk a zabpehely jó tulajdonságairól.
 Mivel időközben feledésbe merült annak  a receptnek az eredete, és nem találtam  számomra megfelelőt,. Így elhatároztam, hogy a Kakaós süteményem alapján  készítem el ez itt olvasható. Ezt a zabpelyhes  tésztát, diétás változatban, mivel a párom cukor beteg. Ezt neki készítettem .
HOZZÁVALÓK

Zabpelyhes - kakaós- meggyes sütemény
          ( cukor betegeknek) ajánlom

Hozzávalók
  •  2 tojás,
  •  12 dkg diétás  édesítő szer (patikai kiszerelés)
  •  5dkg  ráma margarin
  •  3 dl tej
  •  15 dkg liszt
  •  10 dkg zabpehely,
  •  1 sütőpor
  •  1/2 citrom leve
  •  1/2 citrom reszelt héja
  •  15 dkg mirelit meggy
  • 1 púpos e k  Holland kakaópor
 
 Elkészítése: 

A zabpelyhet  beáztatom 2 dl tejbe 5-6 percig.
A tojássárgáját a cukorral, zsiradékkal összekeverem és hozzáadom a tejben  megáztatott zabpelyhet.    Ezután az egészet Turmix keverővel összekeverem,
, majd hozzáadom a kakaóport.
Jól összekeverem ezzel együtt is. Közben hozzáadom a félcitrom levét és a citrom reszelt héj.

 Ezután   a sütőporral összekevert lisztet és a maradék tejet.
Rövid ideig ezzel is jó  összekeverem.
Mikor ezzel megvagyunk hozzáadom a fagyasztott meggyet. A tojásfehérjét felverem és óvatosan hozzákeverem, hogy ne törjem össze.
Mikor ezzel elkészültünk a masszát kb.25x40cm tepsibe teszem, előtte a tepsit vékonyan bekenem zsiradékkal és kilisztezem,

 vagy sütőpapírral kibélelem.

A tésztát előmelegítet sütőben ( 180°c)megsütöm. Kb. 20- 25 percig







Íme az eredmény.
nagyon jól sikerült ez már a második próbálkozásom. Az ugyan  nem számoltam ki, hogy mennyi 1 szelet szénhidrát tartalma, de azért bátran ajánlanám, másoknak is.
 Nekem is nagyon ízelt.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...