2012. április 14., szombat

Pesztos penne lett a kedvencem

Ezt az ételt is a húgomnál ettem  először már régebben, ami akkor nekem  nagyon ízlett. 
 Így régóta  kacérkodtam  a gondolttal ,  hogy én is pesztos pennét készítsek.
Mostanában rá szántam magam, igy néhány  alkalommal  el is készítem.
A boltban  vásároltam  hozzá  pesztot.  Már találkoztam peszto készítés  recepttel itt a világhálón is.
Hozzávalók
Pesztos  penne 1
Hozzávalók:
  • 1/3 ü peszto (190 g -os üveg ) azaz  4 evő  kanál
  • ½ cs (500g) tollhegy tészta ( penne tészta)
  • 6-8 gerezd fokhagyma
  • 1dl  főzteszin ( vagy ennek megfelelő mennyiségű  tejföl)
  • 2 e.k. olíva olaj
  • sajt ízlés szerinti mennyiség
  • só  ( főzővíz be) 
Elkészítés:

A penne tésztát sós vízben forrástól számítva 15 percig főzzük. Közben elkészítjük a pesztos  alapot. Az olíva olajat felforrósítjuk, és  hozzáadjuk a zúzott fokhagymát,ezt néhány percig pároljuk ( pirítjuk) vigyázunk mert a  fokhagyma  könnyen megég.Majd hozzáadjuk a pestot , ezzel is  csak néhány percig dolgozunk,majd az 1dl  tejszínt.  Ha nincs tejszínünk otthon, akkor Használhatunk 4- 5 ek  tejfölt is  helyette amit vízzel egy kicsit  felhígítunk, hogy folyósabb  legyen és így adjuk  hozzá. ( Én is elkészítettem  már tejföllel is, de talán tejszínnel finomabb  lett. )
 -Majd  összeforraljuk az egészet ez is  csak 1-2  percig tart,és  levesszük a tűzről.
- Majd  hozzáadjuk a reszelt  sajtot.(jobb ha ezt nagy lyukú reszelőn  reszeljük meg)
- A tésztát közben  ( leszűrjük) kiszedjük  a vízből  és ezt is  hozzákeverjük.
 Ez az tészta nagyon gyorsan elkészül  Kb 25 perc alatt.






Reszelt sajttal  találjuk. Én trappista sajtot használtam hozzá.





Az olaszok parmezán  sajtot, használnak, mivel ez nagyon drága   Én trappista  sajttal helyettesítem. Szerintem más sajtokkal  is kipróbálatlanjuk.
 A húgom is valami másfajta sajttal  készíti el ezeket az ételeket.






Látogassátok meg Lilla oldalát is "http://lillafoz.blogspot.com/ "
Itt találtam egy jó kis receptet. lehet hogy ezt is egyszer  kifogom próbálni.
A recept neve_Sonkás-pesto-s tészta recept itt

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...