2010. augusztus 12., csütörtök

Az én kókuszos tekercsem


Kókuszos tekercs
 Régebben ez is a kedvenceim  közzé tartozott, de már nagyon régen  nem  készítettem magamnak, tulajdonképpen nagyon édesszájú vagyok. Nálam az édesség evés egyfajta szenvedély, ahhoz hasonlítanám, mint aki iszik. Ha hiányzik a csoki a szervezetemből, azaz boldogság hormonra van szükségem  akkor csokoládé féleséget eszem töménytelen  mennyiségben.
 Már  majdnem elfejtettem ezt a receptet is.
 Ezért most gyorsan lejegyeztem,és  közzé is teszem.

Kekszes kókuszos tekercs
 Hozzávalók:
  •   50dkg darált háztartási keksz,
  •   3 - 4 evő kanál kakaópor,
  •   1/2 dl sütő rum,
  •   Ízlés szerint rum aroma
  •  1,5dl víz,
  •  4-5 evőkanál gyümölcs lekvár,
  •  1 adag feketekávé,
  •  15 dkg porcukor,
töltelék:
  •  20dkg vaj,
  •  20dkg  porcukor,
  •  15 - 20 dkg kókusz reszelék,
  •   ízlés  szerint kevés rum  vagy rum aroma
Elkészítés:
A darált kekszet összekeverjük és összegyúrjuk az adott 
hozzávalókkal,  közben a tölteléket is kikeverjük, javasolnám , a vajat kb.
egy fél órával  készítsük elő ( vegyük ki a hűtőből ), hogy könnyen tudjunk
vele  bánni.
Mikor elkészült  zsírpapírt vagy sütő papírt  helyezünk a
gyúrótáblánkra, hintsük meg  kókusz reszelékkel, majd nyújtsuk  ki kb.
1/2cm vékonyra ( kb. 50 X 40 cm  nagyságúra )  Majd középen felezd el
a kinyújtott masszát.


Rátesszük a krémet, és vékonyan szétterítjük. Majd
mindkét oldalon  feltekerjük. Zsírpapírba csomagolva a hűtőszekrénybe  tesszük.
Néhány órai hűtés után vékonyan felszeleteljük (kb. 0,5 mm 
vastagra).
jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szeretem, ilyen fehér belsővel még sosem készítettem

Ami írta...

Nagyon gusztusos! :) Férjem egyik kedvence!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...