2012. május 27., vasárnap

Epres torta


Már néhány napja  elhatároztam, hogy valamilyen Epres tortát szeretnék  készíteni. Receptek közt kezdtem  keresgélni vajon  milyen is  készítsek.

Eper joghurtos  tortára  
esett a választásom.






Epres joghurttorta

Hozzávalók:

tészta  ( piskóta alap)
  • 4 tojás
  • 4 kanál cukor
  • 4 kanál liszt
  • 1 sütőpor
A töltelékhez:
  • 2 nagy pohár natúr joghurt
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3-4 kanál cukor ízlés szerint                    ( diétás cukrot adtam  hozzá)
  • 1citrom reszelt héja
  • 1 citrom leve
  • kb. 80dkg eper
  • 1 cs étkezési  zselatin
  • 1 dl víz

Elkészítés:

Sütőpapírral kibélelt tortaformában 4 tojásos  piskótát sütünk. Ha elkészült, borítsuk ki rácsra, hogy kihűljön.
 Amikor kihűlt, tegyük vissza a tortaformába.
   
- Az eper felét turmixoljuk le, (kb 40- 45 dkg ) / Én ügy törtem össze villával/, ízesítsük vaníliás cukorral, cukorral, citromlével, citromhéjjal, tegyük bele a joghurtot.
- Az eper  másik felét daraboljuk el  tetszés   szerint ( én  karikára vágtam fel. ), és tegyük a tésztalapra.
-A joghurtos krémet langyosítsuk meg, közben egy kis lábosban olvasszunk fel a zselatint kb. 1 dl vízben. Ha már gyöngyözik, keverjük bele a joghurtkrémbe, majd az egészet öntsük a tortaformába.
 - A tortaformát egy éjszakára tegyük hűtőbe, ez idő alatt meg fog dermedni.


Reggel: másnap  :
 A tetejét díszítsük pár szem eperrel
 és vonjuk  be tortazselével.
  •   1 tasak torta zselé
  •   1 dl víz  + málna  v. eperszörp 1/2 dl
  •   2- 3 e. k. cukor

a tortazselét a szokásos módon készítjük  lásd   a csomagoláson






 Tálalhatjuk tejszínhabbal, de anélkül is nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...