2010. szeptember 6., hétfő

Az én almás pitém

   Ma almás pitét sütöttem  ez is több variációban lehet készíteni,  én zsíros élesztős tésztával  készítem, így is nagyon  finom , és nem  szárad ki  hamar a tésztája.
Almás pite 

 Hozzávalók
  • 35-40 dkg liszt,
  • 1 tojás,
  •  1 dl tej,
  •  2 dkg élesztő,
  •  1/2 cs sütőpor,
  •  2 e. k. cukor,
  •  25 dkg margarin,
  •  1 csipet só,
  • 2-3 e. k. tejföl
 töltelék 
  • 1- 1, 5 kg alma,
  • 2 e.k fahéj,
  •  Ízlés szerint cukor,
  • 2- 3 kanál étolaj
  • 8 dkg darált dió


+ egy tojás, amivel megkenjük a tészta tetejét.

  Elkészítés:
 A lisztet a margarinnal elmorzsolni zsíros tésztát készíteni.  Az élesztőt kevés édes tejben felfutatjuk és a többi hozzávalóval tésztát készítünk. Melyet kb 1/2 óráig kelni hagyunk a kelesztő tálban.
 Amíg kel a tésztánk elkészítjük az alma tölteléket.
 Megreszeljük az almát, eltávolítjuk az almáról a felesleges levet, kevés étolajon megpároljuk, ízesítjük cukorral és fahéjjal.  Az enyém most még így is leveses volt,
 ezért tettem hozzá 1 e.k. búzadarát.
 Majd a meg kelt tésztát kétfelé osztjuk, tepsi méretűre nyújtjuk. rászórjuk, a dió felét majd rátesszük az almát majd ismét a diót. . ráhelyezzük, a tészta másik felét villával megszurkáljuk, majd megkenjük tojással. előmelegített sütőben 180 hőfokon 25- 30 percig sütjük.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Egyik nagy kedvenc és még sosem készítettemm. Istenien néz ki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...