2010. augusztus 30., hétfő

Szilvás lepény kelt tésztából


  Hozzávalók: a tésztához
  • 30dkg liszt
  • 2-3 dkg élesztő
  • 1 db  tojás
  • 2 dl tej (1, 5 dl)
  • 2  e.k.  cukor
  •  csipet  só
  •  5 dkg margarin ( olvasztva) 
  

Elkészítés :
Az  élesztőt felfuttatjuk 1 dl  cukros tejbe (1e.k cukrot adunk a tejhez),
a margarint   megolvasztjuk. Én így készíttetem el: a hozzávalókat  kelesztő tálba tettem  és elektromos dagatóval  jól  kidolgoztam a tésztát, ha szükséges (  ha nagyon  lágynak érezzük a tésztát, akkor  tehetünk  hozzá még 1- vagy  2 e.k. lisztet) cipót  formázunk  belőle , majd  lezárjuk a kelesztő tál tetejét. Legalább egy ½ óráig ( 30.p- ig ) ne nyissuk ki. Nekem  a tésztám 45 perc alatt megkelt.  A gyúrótáblára helyeztem melyet előtte jól megliszteztem. A gáz tepsit kizsíroztam, majd a tésztát megfelelő méretűre nyújtottam és behelyeztem a gáz tepsibe.

 Amíg a tészta megkelt kimagoztam a szilvát, amely mag nélkül 80 dkg  volt. Ez a mennyiség  kell minimum a tésztához, de  lehet kicsit több is.








A töltelék:  80 – 90 dkg szilva
                     3-4 e.k. cukor
                     2- 3 k.k őrölt fahéj
A magozott szilvát összekeverjük fahéjas cukorral, és a tésztára  tesszük
 Elő melegített, sütőben 180- 200 C fokon  kb 30 percig sütjük

8 megjegyzés:

Juci írta...

Nagyon guszta!
Itt az ideje,hogy én is elkészítsem!

Mária írta...

Jól is sikerült. köszönöm a hozzászólást. a leírásból véletlenül kimaradt a margarin, de már pótoltam:)

Mária írta...

Kedves Juci! kellemes időtöltés a sütéshez:)

Bianka írta...

Nagyon guszta, finom lehet

Unknown írta...

Nagyon jó recept,isteni lett,már többször elkészítettem,köszönöm!

Unknown írta...

Nagyon jó recept,isteni lett,már többször elkészítettem,köszönöm!

Unknown írta...

Nagyon jó recept,isteni lett,már többször elkészítettem,köszönöm!

Mica írta...

Most csinálom először 3 éves kislányom is segédkezik , nagyon várjuk a végeredményt !:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...