2010. augusztus 30., hétfő

Szilvás lepény és egy történet

Szilvás lepény kelt tésztából
Néhány éve ettem először ilyent,  amikor családi munkán voltunk a húgom férjének szüleinél, mert akkor még akkoriban volt egy kis háztáji gazdaságuk, és nagyobb munkák alkalmával összefogott a család.  Általában ilyenkor kukoricát szedtünk. A munkát meg előző napon, a család több féle étellel készült. Veronka néni nagyon  jól süt-, főz ízletes ételek  kerülnek  ki a keze alól, akkor ettem először ilyen  szilvás lepényt.  Már néhány hete törtem a fejem azon, hogy hogyan is készítsem el a szilvás lepényt, akkor sütöttem a kevert tésztából. Most szombaton a húgoméknál voltunk látogatóban és megláttam a szilvás lepényt, meg kérdeztem, hogy készült a húgom csak legyintett rá,  és azt  mondta nagyon egyszerű, csak  készítsek egy kelt tésztát.   A szilvás lepény nagyon jól  nézett ki, sajnos  én  csak sóvárogva  néztem, mert  nem tudtam  belőle enni, mert problémám volt,  (vigyáznom  kellett,  mert  fájt a gyomrom) .A családunkban  van    olyan, akinek  van  néhány gyümölcs fája így  hozzájutottunk nagyon  jó ízű szilvához.

Ezért elhatároztam, hogy megpróbálok ismét szilvás lepényt készíteni, de most   kelt  tésztából. 

  A következő bejegyzésben olvashatjátok a receptet.
 A recept hozzávalói egy gáz tepsi méretűre lett kikalkulálva.  Nekem ez a lepény is  jól sikerült.

2 megjegyzés:

Ami írta...

Szuper lehetett :)!
Én meggyeset csináltam kelt tésztából, nagyon fini volt az is:)

Mária írta...

szia:) Ami! Köszönöm a hozzászólást. Biztosan a meggyes is nagyon finom, majd egyszer azt is megpróbálom:) Talán most már könnyen tudom variálni is . Az alap tészta jól sikerült, csak a tölteléket kell változtatni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...