2010. augusztus 25., szerda

Paradicsom leves másként

Most egy olyan receptet hoztam, melyet az egyik internetes fórumon találtam. Nem is gondoltam  volna, hogy ennyire  finom lesz,  ha elkészítem.

Paradicsomleves zellerrel

Hozzávalók:

  • 1 zsenge zellergumó
  • 2 ág zellerlevél
  • 1 nagy dobozos paradicsom püré ( vagy paradicsomlé)
  • 1 kanál zsír, vagy olaj
  • 1 kanál liszt
  • 4 evőkanál rizs (vagy 10-15 dkg apró levestészta)
  • pirospaprika, só, bors, ételízesítő (vagy 1 leveskocka)
  • ízlés szerint cukor     
 Én a következő képen  készítettem el:
A zellergumót megfelelő előkészítés  után feldaraboltam, és kevés ételízesítős vízben puhára  főztem,  majd leszűrtem és  kézi burgonyanyomon  átnyomtam ( vagy lehet volna turmixgéppel  pépesíteni )

A zsiradékon világos rántást készítek, tűzről levéve pirospaprikával , majd felengedem kb 1/2 liter vízzel és hozzáöntöttem a paradicsom levet( ami házi eltevéssel készült), és a pépesített zellert, ételízesítőt Melyhez  még előzőleg  , hozzáadtam az összevágott zeller zöldet is, majd visszahelyezem a tűzre.
Fűszereztem, sóval  vegetával, cukorral ( tettem  bele egy  kis diétás  édesítőt) ,tettem bele még 2-3 babérlevelet is.  Pótoltam   a vizet, hogy megfelelő sűrűségű legyen, Néhány percig forraltam, majd külön  kifőztem a levesbetétet, és már el is  készült. Nekünk  nagyon ízlett, még levesbetét nélkül is  nagyon finom volt. Ezt máskor is elkészítem,   mert remekül sikerült.

Eredeti leírás:

A zellergumót tisztítás után feldarabolom, és kevés ételízesítős vízben puhára párolom, villával vagy robot géppel pépesítem. A zsiradékon világos rántást készítek, tűzről levéve pirospaprikával és borssal meghintem, majd felengedem kb 2 liter vízzel. Hozzáadom a paradicsom pürét és pépesített zellert, ételízesítőt vagy leveskockát, elkeverem, majd visszahelyezem a tűzre. Ha rizzsel készítem, ilyenkor teszem bele, ha tésztával csak forrás után adom hozzá. Beleteszem a megmosott zellerágakat is, és addig főzöm, amíg a rizs, vagy a tészta megfő benne. Szükség szerint a vizet pótolom. Ha kész, után fűszerezem ha szükséges, és hozzáadom a cukrot is, ízlés szerint. Friss zellerlevéllel díszítve tálalom, akár hidegen, vagy melegen. Aprított snidling és petrezselyem levél ehhez is dukál.
Jó étvágyat!

 Én őrölt borsot nem tettem  bele, az  véletlenül kimaradt, de egyébként is  keveset használom  ezt a fűszert.

           

5 megjegyzés:

szannalina írta...

Márpedig ez tényleg isteni! Én legtöbbször így készítem, bár a paradicsomleves nálam nagyon változó végeredményeket szokott mutatni, mert mindig az kerül bele, ami éppen van otthon. DA ha gumó éppen nincs is, zellerzöldet mindenképpen teszek bele, a kettő nálam valahogy összetartozik.:)
Örülök, hogy ízlett.:)

sedith írta...

Bocsánat, az előbb más fiókkal voltam belépve és elfelejtettem a szokásosba visszalépni!
Szóval én szoktam zelleresen készíteni a paradicsomlevest!:)

Bianka írta...

Én mindig főzök bele zellert, csak nem vágom apóra, hanem hagyom gumóban. Nagyon finom lehet a tiád is. Guszta

Ildy írta...

Még sosem ettem a gumójával. Érdekes és biztos finom.

Mária írta...

Hát mit is mondjak , nekem meglepetés , hogy milyen finom volt, pedig csak először készítettem. Szerintem nagyon finom,nekem nagyon ízlett. Legközelebb a vöröshagymát is hozzáadom, ami nem volt a receptbe én teszek a hagyományos paradicsomlevesbe.
Örülők hogy írtál:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...