2010. augusztus 5., csütörtök

Kurmplis egytál étel egy változata

 Burgonyából  egyszerűen
 Sokak számára bizonyára ismert étel, több változatáról is  hallottam már. Az elnevezése is tájanként változik.Most azért megosztanám ezt a receptemet is. Szinte minden alkalomra megfelelne. Én általában gyors vacsorákhoz készítem, teával.
Története néhány szóban, egyszer régen egy ismerősnél ettem elöször hasonlót.  Azóta  már saját elképzelés és tapsztalat szerint   készítem. -- Íme a receptem:
Burgonya fasírt
Hozzávalók:
  • 1/2 kg vagy.1 kg krumplit (lereszelem sajtreszelőn )
  • hozzá adok (ízlés szerint):
  • 15 dkg vagy 20 dkg lisztet, ( a burgonya arányok megfelelően)
  • 1 tojást
  • 1 fej reszelt vöröshagymát
  • 3-4 gerezd zúzott fokhagymát
  • sót, borsot, ( vegetát )
Elkészítés:
az egészet összekeverem .Galuska szerű tésztát kapok.
Hagyom egy kicsit állni, ekkor a massza lágyul, mert a burgonya levet enged.
Egy serpenyőbe olajat forrósítok, és evőkanállal beleszaggatom a tésztát, és egy kicsi szétlapítom.
Mindkét felét pirosra sütöm

Megjegyzés:
-    Már többször késztetem és  azt tapasztaltam, ha kevesebb lisztet teszek hozzá, akkor még finomabb lesz.. A hozzávalók  receptben  egy arány melyet  könnyen variálhatjuk.
-     Ízlés szerint tálalhatjuk reszelt sajttal, tejföllel is.

1 megjegyzés:

Apa54 írta...

Valóban ismert, nagyon népszerű étel, legalábbis a családomnál. Mifelénk ezt tocsinak hívják.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...