2012. május 28., hétfő

A bodza és a palacsinta

 Már lassan el virágzik  a bodza idén  én sem  hagytam ki a ez a kellemes növény virágját , szedtünk egy  kosárral . Majd egyszer a gyümölcsét és  szeretném  be gyűjteni, de ez eddig  még elmaradt.
 Tavaly is  készítettem  bodza szörpöt, idén  már a palacsintát is meg kóstoltuk, mert ezt is  kipróbáltam.Vannak még számomra is újdonságok azokat majd talán  én is  jövőre ki fogom próbálni A palacsintát még tavaly a párom szerette  volna , ha elkészítem, de sajnos elmaradt .

 lásd recept:


Palacsinta bodzavirággal 

 A bodza virágokat alaposan szűrőben  folyóvíz alatt megmossuk.
Sűrű palacsinta  tésztát készítünk 
Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 30 dkg  liszt
  • 2, 5 dl tej
  • 2 dl víz
  •  10 db bodza virág
  • olaj a sütéshez
 elkészítés
Szokásos  módon  sűrű  palacsinta tésztát  keverünk, egy kis ideig érdemes  hagyni állni hagyni  a megkevert palacsinta masszát.
Az serpenyőt felhevítjük, és az olajat egy külön lábasban felmelegítjük.
A hogy a palacsintát is készíteni szoktam , egy evő  kanál olajat teszek a serpenyőbe,  majd  a bodza virágot virággal  lefelé beleteszem az olajos serpenyőbe és rámerem a palacsinta tésztát. Majd a szokott módon  szét terítem a tésztamasszát. Majd a palacsinta mind  két  felét világosra sütöm.

Tálalás fahéjas cukorral megszórjuk, majd ízlés szerint  összehajtjuk  vagy feltekerjük.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...