2014. március 10., hétfő

Az én Túró Rudi tortám

Túró Rudi torta /Cukor betegeknek készült /

Az alap öltetett egy kolléganőmtől kaptam. Mesélte, hogy milyen édességgel lepte meg a családját egyik hétvégén. Ezért elhatároztam, hogy én is készítek hasonlót a páromnak, mivel kedvence a túrórúdi!



hozzávalók
Csokoládés vizes piskóta
A tésztához: / vizes piskóta alapot készítek /
18 dkg liszt vegyesen /Rétes liszt, sima liszt/
15  dkg diétás  édesítő ( patikai cukor)
1 csomag sütőpor
2  e.k  kakaó
3  db tojás
Őrölt vanília rúd
3 e.k víz
Túró krém  hozzávalói

15 dkg diétás édesítő ( patikai diabetikus  cukor)
őrölt vanília rúd
2 db  citrom 
 2,5 dl növényi tejszín
50 dkg túró
1 dl tejföl
1 tasak Expressz zselatin ( dr Otker)
1 csomag vaníliás cukor



A tetejére:
 diétás  csokoládé szerettem  volna tenni de ne sikerült.
1 tábla tortabevonó étcsokoládé, 3 dkg  margarin, ezt  a használati utasítás  szerint gőz felett, elkészítjük , és be vonjuk vele  a  tortánkat .
Elkészítés:
Csokoládés vizes piskótát készítünk 3 tojással és 3 e. k.  vízzel . 
A tojások sárgáját diétás édesítőszerrel  habosra keverjük,közben  hozzáadunk  3 evőkanál vizet. Majd hozzáadjuk a sütőporos lisztet, a kakaóport. Az őrölt  vanília  rudat,  majd  a tojások felvert habját. Sütőpapírral bélelt tortaformában kb. 15 perc alatt készre sütjük. 180 C fokon.

A túrókrémhez a hozzávalókat (a zselatin és a tejszín kivételével) jól kikeverjük..A citrom héját  lereszeljük,  a citromot félbe vágjuk , a magját eltávolítjuk, Ez után a  citromot  a mixer gépbe  tesszük, teljesen  apróra mixeljük ( aprítjuk) szinte  gyümölcs pép lesz belőle . Majd ezt is hozzáadjuk a túrókrémhez.
 A tejszínt kemény habbá verjük, majd  a felvert tejszínhez hozzákeverünk egy  tasak  Expressz zselatint ( dr Otker), / ezt nem kell felmelegíteni , elég csak  hozzákeverni,  lásd : zselatin tasak útmutatója .
Majd  ezt  felvert tejszínt a kikevert  túrókrémhez  keverjük.
 A tészta aljáról levesszük a sütőpapírt, majd visszahelyezzük a formába. 
Rákenjük a túrós krémet,  az elkészített tortát   3 órára hűtőbe tesszük. (lásd zselatin tasak)
 Majd kivéve a hűtő szekrényből leöntjük csokoládéval, és ismét 1-2 órára visszatesszük a hűtőbe.

/ Én este készítettem  el , a túró jól megszilárdult,nekem  bevált a  Dr Otker Expressz zselatin . amit  egyszerűen , hidegen lehet  használni nem  kellett forró vízben  feloldani ./


Én tapasztalatom és  javaslatom:
A tortát  készíthetjük   hagyományos  zselatinnal is . 
Akkor,  1 dl vizet felforralunk, majd a tűzről levéve állandó keverés mellett feloldjuk benne a 1 gr zselatint,  Ha kihűlt   a felvert  tejszínhez keverjük, majd hozzáadjuk a túró  krémhez.
 A receptet  a mind-megette  receptes oldalon olvastam, ez alapján változtattam  a recepten saját ízlésem  szerint. 
A receptnél talált megjegyzés :
Gyorsan össze lehet állítani, de több órát kell hűtőben tartani. A csokit nem szabad kenni rajta, mert az húzza magával a túrót. Én jó langyosan öntöm rá, és úgy forgatom, hogy mindenhol érje a csokoládé.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...