2012. május 28., hétfő

Én bodza szörpöm

 Bodza szörp
  •   100 dkg cukor  ( 1kg )
  •   2 db citrom
  •   kb 3,5 l víz
  •   Egy 5 l befőtes  ( vagy 2 db 3l- es befőtes üveg)
  •   20 szem citrom pótló tabletta
  •   kb 15 - 20 db bodza virág
 

- A virágokat alaposan folyó víz alatt jól megmossuk 

-A vizet felmelegítjük ( forraljuk) és hozzáadjuk a cukrot, meg várjuk  hogy együtt forrjon.
-Majd ehültjük ezt a meleg szirupot.
 -Közben a citromot  karikára vágjuk és a befőttes üvegbe ( üvegekbe ) rakjuk bodza virággal együtt. .

-A  a szirup meghűlt ráöntjük a bodzavirágra.



 Világos  napos meleg  helyre tesszük néhány napig. Naponta megkeverjük, felkeverjük.
Kb a 4- 5 napon kiszedjük az üvegből  és leszűrjük.
( Én most 6 napig  hagytam  benne, mivel nem  volt túl jó idő. A konyha ablakban tartottam mivel a délutáni nap  mindig  oda süt ).


 A bodza szörpöt elkészítettem diétás  változatba is, a páromnak.
Patikai diétás édesítőszerrel ( Glukon cukor)
 A cukor mennyiség a diétás cukorból 80 dkg  volt.
A többi művelet ugyan  az.

 Sajnos  csak egy 5l üvegem  volt,  így két 3 literes üveget is használnom  kellett

Amikor leszűrtem, akkor még  felhevitetem  kb 80 C fokig, és egy kis kanál borkősavat adtam  hozzá.
 Azért  , hogy ne forrjon meg , kicsit tovább eláljon.
Majd üvegekbe  a töltöttem.
Nekem 2 x 3, 5 l  szörp  lett , szerintem  jól sikerült.




Íme egy kis kóstoló.








Bodza szörp lásd itt is
A recept nem innét származik  , de érdemes ezt is  megnézni.





Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...