2010. december 30., csütörtök

Karácsonyi mézes

 Már régóta  készültem erre, hogy kipróbáljam ezt a receptet. Amit még 2008- ban  Anikó barátnőm ajánlott.








Karácsonyi mézes
 ( ajándékba és fenyőfa díszítéshez)
 Anikó receptje:) 
 Hozzávalók:
 50 dkg liszt
15 dkg porcukor ( átszitálva)
12 dkg ráma  ( olvasztva)
25dkg méz
2  k.k szódabikarbóna
2  k.k. szegfűszeg
2  k.k. fahéj
2  k.k. szárított citromhéj
 ha van akkor 1 k.k. mézes fűszerkeverék
 tej a tészta összeállításához
- a tésztát ha kész pihentetni kell

  elkészítés:
a lisztet és a porcukrot összekeverjük, majd a közepébe  lyukat teszünk   ide tesszük a fűszereket és a mézet a margarint egy kiskanállal  összekeverjük az egészet  és a tejet. hogy ne legyen ragacsos, adhatunk hozzá kicsi  lisztet+ kicsi tejet
Majd jól összegyúrom
Hűtőszekrénybe pihentetem .  kis  darabokban veszem elő, kicsit átgyúrom., vékonyra nyújtom, a megfelelő  Formákkal kiszúrom ( különböző alakura)
sütő papírral bélelt tepsibe rakom
Előmelegített sütőben  meg sütöm , nagyon kel rá vigyázni mert  hamar el készül
 a meg sült szétpakolom több tálcára
( nem szabad egymásra rakni mert könnyen deformálódik.)
 Másnap mázzal kidíszítem.

 Máz: elkészítése:
 1 tojás fehérje , 25 dkg porcukor , citromlé.
  Díszítés: egy nejlon  zacskót  ( újat)  megtöltök ezzel a mázzal ) a végére kicsi  lyuk,  a  mézes süteményeket kidíszítem ( kimintázom) 

 Kiegészités:
A recept  nem  írt tojást, de én úgy  gondoltam 1 tojássárgáját  még adok  hozzá.

Figyelmetlen voltam  ez egész zacskó mézes fűszerkeveréket  hozzáadtam, de ettől függetlenül  nagyon finom  lett, ízletes süti az eredmény.

Mivel az idő sürgetett  kb1/2 órára a fagyasztó részébe tettem a hűtőszekrénynek, és ezután láttam hozzá a  továbbiakhoz.

Most  kipróbáltam   Íme  az eredmény  remekül sikerült
 Tudom  hogy megkésve de fogadjátok  szeretettel tőlem

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Finom puhának tűnnek

Mária írta...

Igen nagyon finom puha süti már sajnos el is fogyott

szindi írta...

Szia Marcsi!Nézz be hozzám vár rád egy meglepi!:)

mellissina2 írta...

Kedves Mária!
Kérlek nézz be hozzám!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...